Materia

marketing

Achtergrond

Materia werd in 1998 opgericht als materialenbibliotheek voor architecten en designers. In de loop der jaren groeide het bedrijf uit tot een netwerkorganisatie voor creatieve professionals.

Materia heeft ons eind 2011 benaderd om de marketingcommunicatie rondom evenementen in het Materia Inspiration Centre te verzorgen in de periode januari-juni 2012.

Aanpak

Cinqo heeft zich beziggehouden met het ontwikkelen van het concept “Materia Xpert Series”, een serie betaalde thematische evenementen. De werkzaamheden bestonden uit: bedenken van de naam, ontwikkelen van partner- en bezoekersproposities en een herkenbare opzet (lezingen, excursies en interactieve demonstraties), verzorgen van bezoekerscampagnes (opstellen van nieuwsbrieven, persberichten, posters, promotiepanelen, inzetten van social media), begeleiding van excursies en presenteren van programma-onderdelen tijdens de evenementen.

Resultaat

De inzet van Cinqo heeft bijgedragen aan de eerste twee succesvolle edities van Materia Xpert Series. Beide evenementen werden goed bezocht en hoog gewaardeerd door zowel bezoekers als exposanten.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *